o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Moderator: Anirysova

o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Postprzez amelka » 2010-06-03, 08:23

Witam,
jestem zupełnym laikiem, jeśli chodzi o psy rodowodowe i hodowle (mam sunię, którą chcę w przyszłości wysterylizować), ale gdzieś, kiedyś usłyszałam że psy z pierwszego miotu nie otrzymują rodowodu :shock: :shock: :shock: i ogólnie są be... pytam z czystej ciekawości, co to za mity z tym pierwszym miotem?
Avatar użytkownika
amelka
 
Posty: 59
Ostrzeżeń: 0
Dołączył(a): 2010-06-01, 10:23
Lokalizacja: Rumia
psy: Bella

Re: o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Postprzez Zuzanda » 2010-06-03, 09:04

No po prostu mit .
Każdy miot który jest z pary hodowlanej czyli psów z rodowodem i UPRAWNIENIAMI HODOWLANYMI . otrzymuje metryki .
Niezależnie od tego który to miot i ile w miocie sie urodzi szczeniaków
Zuzanda
 
Posty: 3247
Ostrzeżeń: 0
Dołączył(a): 2006-09-25, 20:46
Lokalizacja: Błonie koło Warszawy
psy: Laponia ,Tomek(*) ,Bleki
Hodowla: Black Velvet

Re: o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Postprzez Wanda » 2010-06-03, 10:33

TO totalna bzdura, aż mnie trzęsie gdy jeszcze słysze takie teksty :evil:
Avatar użytkownika
Wanda
 
Posty: 1982
Ostrzeżeń: 0
Dołączył(a): 2006-09-25, 13:21
Lokalizacja: Rumia
psy: Beta(*),Dracoh(*),Basma,Ginnger,Hocus,Denzel,Lara
Hodowla: Szczęście Ty Moje

Re: o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Postprzez Ola_Dora » 2011-01-07, 13:49

Ja mam poradnik dotyczący ogólnie berneńczyków i tam pisze, że nie warto brać szczenięcia z pierwszego miotu, bo to z młodej hodowli, niedoświatczonej, itp. a przecież te hodowle które teraz są uważane za najlepsze w Europie i wogle też od czegoś naczynały. Denerwuje mnie to że jak młoda hodowla to nic nie warta, a pierwszy miot to jest uważany za próbny. :evil:
Avatar użytkownika
Ola_Dora
 
Posty: 1276
Ostrzeżeń: 0
Dołączył(a): 2010-12-04, 16:14
Lokalizacja: Lubin
psy: EYOWA Ered Luin [*]

Re: o co chodzi z tym pierwszym miotem?

Postprzez Barbapapa » 2011-01-07, 16:47