Smutek po stracie. Szukam towarzyszki dla Psa i dla nas.

Jeżeli dopiero dołączyliście do grona Użytkowników naszego Forum zapraszamy do krótkiej autoprezentacji.

Moderatorzy: saganka2, Barbel

Smutek po stracie. Szukam towarzyszki dla Psa i dla nas.

Postprzez PawełR. » 2014-12-22, 14:16

Witam wszystkich Wielbicieli Dużych Szwajcarskich Psów Pasterskich. Moja obecność na tym portalu wynika z głębokiego żalu, który wynika z faktu, że dzisiaj musiałem uśpić moją kochaną sunię Miszę. Odeszła przeżywszy tylko 14 miesięcy. Przyczyną śmierci była genetyczna wada nerek co doprowadziło do mocznicy, która ujawniła się dopiero po zabiegu sterylizacji. Błąd polegał na tym, że lekarz robiący zabieg nie zlecił uprzednio wykonania badań. Niestety nie mam doświadczenia, za co musiała zapłacić moja suczka. Pozostał mi jeszcze 3-letni pies, również Duży Szwajcarski Pies Pasterski. Nie jestem hodowcą i nie zależało mi na reprodukcji, tym bardziej, że Bruno, choć jest idealnym Szwajcarem, po rodowodowych rodzicach, sam nie posiada żadnych papierów. Misza miała rodowód, jednak teraz to nie ma znaczenia.

Mam pytanie, czy fakt, że wada zdefiniowana została przez lekarzy UP we Wrocławiu, jako genetyczna, może dowodzić, że hodowla, z której pochodziła Misza może w innych przypadkach sprzedawać pieski z podobna wadą? Co mam zrobić z tą wiedzą, bo być może inni staną przed podobnym problemem? Celowo nie podaję teraz nazwy hodowli, bo może się mylę, a nie chcę nikogo skrzywdzić.